Frit Autisme-Forum

Mødested for autistisk kultur
Dato og tid er 25 maj 2018 12:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Snakkesalig
Brugeravatar

Geografisk sted: 2830 Virum
I disse link kan man følge en uhyggelig historie om hvordan autister bliver behandlet nogle steder i USA. Det er ikke for sarte sjæle, så hvis du lider af empati, er det måske bedre at lukke øjnene for virkeligheden, for nogen gange er den så grim at selv film ikke kan følge med. Så er i advaret.

Chicago hospital locks down autistic boy for 19 days of agony

Locked down autistic boy update is he dying

Awareness No One Wants.

Og så lige en video, der fortæller mere præcist, hvad der skete, men også viser hvordan det blev behandlet af denne TV-station.

Kondolerer på ejne og FAF's vejne.

A.

Snakkesalig
Brugeravatar

En aktiv facebook-bruger har fundet flere videoer, hvor personer opfordrer til at hjælpe denne dreng.

Når det er sagt, skal man huske på at dette er en sag der er kommet frem i lyset. Hvem ved hvor mange der stadig kæmper for at få hjælp og hvor mange autister der lever i skjul under kummerlige vilkår. Det er ikke den første sag jeg er stødt på. En anden historie, var en institution, hvor børnene blev bundet fast og fik elektriske stød, uden bedøvelse, med personalet hånede dem. Jeg skal lige Zappe lidt for at finde videoen.

Det er nogle ting som trænger til at komme frem i lyset, så det ikke bar kan få lov til at ske, for det går ud over nogle personer som ikke kan forsvare sig selv. Det mest uhyggelige er at forældrene er blevet overbevist om at det er den bedste løsning. Kommer lige tilbage med videoen, hvis jeg kan finde den.

Her var den. Den er afskyelig og skal kun ses hvis du elsker sadistiske voldsfilm. Jeg kan ikke holde ud at se den igen. Jeg blev dårlig det meste af et døgn, da jeg kom til at se den, uden at vide hvor ækel den var. Så er i advaret. :-(

Her et link til historien: Electric shock autism treatment school

Snakkesalig
Brugeravatar

Hvis man vil sende en sidste hilsen til Axels minde eller de pårørende, kan man gøre det her:

Autistic Community Vigil in Memory of Alex Spourdalakis

Vedhæftet fil:
Til minde om Axel autists lidelserUdklip.JPG

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.

Snakkesalig
Brugeravatar

Så er der godt nyt for en gangs skyld. i sagen om The Judge Rotenberg Center nær Boston, hvor de blev berømte på at give el-chok til uartige autister, se tidligere i tråden, har der nu været en høring og stemningen er nu vendt imod de ubehagelige metoder.

Links:
http://www.theguardian.com/world/2011/may/25/electric-shock-autism-treatment-school

http://mobile.bloomberg.com/news/2014-04-22/device-to-shock-disabled-for-behavior-may-be-banned.html

Præsidenten for "the Autistic Self Advocacy Network" var med til mødet og argumenterede således:
http://autisticadvocacy.org/2014/04/asan-testimony-to-the-neurological-devices-panel-of-the-medical-devices-advisory-committee-of-the-fda/

http://www.medpagetoday.com/Psychiatry/GeneralPsychiatry/45420

Hvis du har lyst til at deltage i en underskriftindsamling imod The Judge Rotenberg Center og deres metoder, så er der et link her:
http://www.thepetitionsite.com/427/331/624/close-judge-rotenberg-center/#sign

Jeg havde æren af at være nummer 2 der skrev under :angel: . Ham der startede indsamlingen var nok den første.
Sagen er stadig under udvikling, så der kommer nok flere links.

Superaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg
Billede

Snakkesalig
Brugeravatar

En autist taler ud om mishandling. Det er modigt at stå frem og det er sejt at have overlevet uden at bryde totalt sammen.

Student Treated with Electric Shock Devices Set for 1st Interview on Tonight's CBS EVENING NEWS

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]