Frit Autisme-Forum

Mødested for autistisk kultur
Dato og tid er 17 aug 2018 12:51

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Videobånd
Begynder

Geografisk sted: Bornholm
…hmmm…. hvad samler jeg ikke på…. :roll:

Jeg har en god håndfuld interesser jeg roterer imellem og en af dem er VHS tegnefilm på dansk…

Så hvorfor VHS når DVD fylder mindre og er (OFTE) i bedre kvalitet?

1) Jeg er opvokset med VHS (og Video2000), så det er nolstalgisk
2) Jeg elsker historier og jeg er nysgerrig efter at se hvordan de bliver formidlet som animation
3) Mange tegnefilm findes ikke på DVD
4) Der kan eksistere alternative VHS forsidecovers som også kan være forskellige fra DVD
5) At jeg samler på dem gør, at de kan blive bevaret til eftertiden (eller hvertfald de næste 50 år)

Og et mere snævert samleråde er tv-serier optaget fra fjernsynet, såsom:

- James Bond Jr.
- Pirates of Dark Water
- Sonic
- Transformers
- Hurrycanes
- Troderik
osv…

Så et eller andet sted er jeg med til at bevare en lille del af vores mediehistorie :D

Snakkesalig
Brugeravatar

Geografisk sted: 2830 Virum
Jeg samler på LP'er... Ja de gamle af vinyl. :D Jeg har ca 7 reol-meter, men da jeg ikke er systematisk, står de fleste af dem lidt hulter til bulter. Jeg har organiseret "rock og pop", skandinaviske, klassiske og jazz så de har sine egne hyller, men de fleste er ikke sorteret og ordnet, fordi jeg gerne vil høre dem inden de får deres plads.

For at kunne høre PL'erne har hag selvfølgelig en rigtig god grammofon, af mærket STD, med en Mørch up4 arm på, som bærer Ortofon pick-up'en. signalet ryger så over i en fin pick-up-forstærker og videre til min fede Class-D forstærker fra Pioneer. Signalet ender i mine hjemmebyggede højtalere. Jeg kunne ikke købe nogle der lød godt nok til rimelige penge.

I gamle dage var jeg HiFi-freak og brugte meget af min fritid i diverse radioforretninger, som Lydkilden, Audioscan og HiFi-klubben, med at læse data på alle mulige apparater og forstå hvordan de forskellige finesser fungerede. Nogen gange måtte jeg lige rette ekspedienten, når ham huskede data forkert eller havde glemt hvad loudness gjorde ved lyden. :-) Jeg var nok ret irriterende.

Mine ynglings bands/kunstnere( jeg er ikke fan af nogen bestemt)
Nina hagen, Slade, sweet, Earth-wind-and-fire, Brian Ferry, Allan Parsons Project, Manfred Manns Earth band, 10cc, Björk, Art of Noise, Camel, Dire Straits, The Doors, Mike Oldfield og så James Last. Der er sikkert mange fler, men jeg må jo stoppe et sted. :-D Jeg samler også på musik fra fremmede lande: Mexico, Peru, Indien, Tibet og hvad jeg nu kan få fat på. Det er godt, når man bliver træt af P3.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]