Frit Autisme-Forum

Mødested for autistisk kultur
Dato og tid er 22 apr 2018 01:14

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Snakkesalig
Brugeravatar

Geografisk sted: 2830 Virum
Vi træner, løber, sveder og kommer i mål sammen.

A-Team er et super sejt løbehold, der løber til fordel for autisme, Asperger og ADHD. Der er et fantastisk sammenhold, super opbakning, idéudveksling og forskellige løbeprogrammer. Holdet består af mennesker med autisme og ADHD, fagfolk, forældre, søskende, onkler, kusiner og andre med interesse for eller kærlighed til autisme og ADHD. Hvis du har lyst til at være en del af A-team, så er du meget velkommen. Du skal blot sende en anmodning om medlemsskab til vores Facebookgruppe.

På baggrund af en fælles glæde ved løb og en faglig interesse for og kærlighed til autisme og ADHD området startede Anne og Trine A-Team i foråret 2014. Anne har været aktiv løber gennem mange år, og Trine er nysgerrig nybegynder inden for løb. Rollefordelingen er klar: Anne som A-Teams coach og Trine som glad løber. Anne og Trine er stadig de primære udviklere af A-Team - i dag i et stærkt samarbejde med mange andre glade A-Teamere.

Målet med A-Team er at skabe rammer, hvor det er muligt at være sammen i et fællesskab om løbeglæde på tværs af positioner fx. mennesker med en profil inden for autisme- eller ADHD området, fagpersoner, forælder eller andre pårørende. Vi tror på, at løb giver livsglæde, og at ligeværdige fællesskaber styrker forståelse og selvværd for alle parter.

Træning og medlemsskab

A-Team er et løbefællesskab, hvor træningen foregår hjemme i vante rammer – der er derfor ingen fællestræning. Fællesskabet og kommunikationen foregår først og fremmest i en lukket gruppe på Facebook. Alle kan søge medlemskab, og alle bliver optaget. Det eneste, man skal gøre, er at søge om medlemsskab i A-Teams Facebookgruppe. I gruppen er der mulighed for at lægge egne træninger op og bakke op om andres træninger, hvilket har vist sig at være særdeles motiverende i situationer, hvor løbetræningen kan udfordre den enkelte. Fællesskabet i Facebookgruppen er med til at skabe løbemotivation og løbeglæde.

Klubtøj

Vi har A-Team klubtøj, som alle kan løbe i både til de løb, der er i vores løbskalender men også i alle andre sammenhænge, hvor muligheden byder sig. Du kan også vælge bare at løbetræne i det. Som A-Team'er kan du sagtens stille op til lokale løb med A-Team som klub. Du vælger selvfølgelig selv, om du vil løbe med eller uden klubtøj. Du kan se mere om vores klubtøj - herunder sortiment og priser - under fanen "Klubtøj".

Non-profit foretagende

A-Team er et non-profit foretagende, som bygger på frivillige kræfter, der lægger timer og engagement i A-Team. Vi er i 2015 sponsoreret af 10 fantastiske sponsorer, som du kan læse mere om her på hjemmesiden.

A-Teamer

Du kan være A-Teamer enten som løber, fitness walker eller frivillig. Vi har særligt til vores fokusløb brug for mange frivillige kræfter, som kan være med at skabe de rammer, der gør det muligt for vores løbere at deltage uanset forudsætninger. Du er [url]A-Team[/url]er, hvis du gerne vil være det – du behøver ikke at løbe, men du skal have lyst til at være en del af vores fællesskab.-

Velkommen i klubben
Med venlig hilsen
Anne Skov Jensen og Trine Uhrskov

Superaktiv
Brugeravatar

Geografisk sted: Svendborg
Billede

(Det kunne være, man engang skulle blive "medlem" og være med i fællesskabet. Pt. løber jeg for mig selv engang imellem. Men halvmarathon er lige nu på standby - måske resten af mit liv ... Der er ingen grund til at udfordre skæbnen og få en ny eller værre løbeskade .... Har prøvet det 1 gang (https://app.events4u.dk/event/2014-hess ... ate/532491 før min løbeskade, hvor jeg brækkede mig knæskal d. 02-09-14) .... Så max 5 eller måske 10 KM løb, hvis det var .... Tænke .... Tænke ...)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]