Frit Autisme-Forum

Mødested for autistisk kultur
Dato og tid er 16 okt 2018 05:32

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Snakkesalig
Brugeravatar

Geografisk sted: 2830 Virum
Det her er er en følsom sag.

Reklame for ADHD-medicin uddeles på skoler

Information skrev:
I disse uger kører en stor, gul bus fra ADHD-foreningen rundt til skoler i seks forskellige kommuner fordelt over hele landet. Det sker for at oplyse om ADHD-lidelsen hos børn.

Men blandt de brochurer, som børnene kan få med hjem fra et besøg i bussen, er fire brochurer, der er produceret af medicinalfirmaet HB Pharma, som producerer pillen Medikinet. Den anvendes som ADHD-medicin til børn, skriver Jyllands-Posten.

Det er lidt uhyggeligt, hvis forældre til ADHD-børn får et begrænset syn på mulighederne for at hjælpe deres børn. Hvis medicin-firmaerne køber sig ind i forældrenes bevidsthed og skærmer af for at undersøge, hvilke andre muligheder der findes, kan løsninger som helsekost, fysisk træning og yoga blive skubbet ud i mørket med det formål at tjene penge på autister, uden tanke på deres velfærd.

Jeg er selv en stor fortaler for "magnesium og B6-vitamin" og andre har stor glæde af at styre kosten, sandsynligvis noget der giver mindre syre i kroppen, i følge "syre-base-teorien".

Jeg kan godt forstå at forældre ikke vil eksperimentere med deres børns helbred og velvære, men hvis man ser på længere sigt, vil medicinen give nogle kedelige langtidsvirkninger, som skader på nyre, lever og nerver, som først dukker op når medicinselskaberne har tjent deres penge og kan pudse deres advokater på de forældre der er så "frække" at kræve skadevirkningerne undersøgt.

Som kontrast til indoktrineringen, om at medicin er den eneste løsning, vil det glæde mig hvis forældre med erfaringer med andre løsninger ville komme frem i lyset og råbe op om deres erfaringer.

Jeg håber at andre syntes at dette er et interessant emne.

Mvh.
A.

Snakkesalig
Brugeravatar

Geografisk sted: 2830 Virum
Der er nu kommet et svar på rygterne om at der udeles reklamer for medicin...

Vi valgte den mindst ringe løsning.

Da artiklen er et foto, er det lidt svært at citere fra den :-)

Men læs bare løs.

Mvh.
A.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]