Frit Autisme-Forum

Mødested for autistisk kultur
Dato og tid er 24 okt 2018 04:42

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 
Forfatter besked
Snakkesalig
Brugeravatar

Geografisk sted: 2830 Virum
Hvad! Hæ hæ ;-)

Det er en videnskabelig artikel jeg har fundet som beskriver problemer, som er særligt interessante for autister. Det ser ud til at autister har mere brug for antioxidanter, end andre mennesker, da vi lider af oxiderings-stresss. Dette betyder har frie radikaler der nedbryder kroppens væv og dette er især skadeligt for hjernen, som er følsom overfor denne påvirkning.

Løsningerne er en gennemgribende forbedring af kosten og de vitaminer og mikronæringsstoffer, som kroppen har behov for. Mangel på magnesium, er bare et af de mange stoffer der nævns, men også overskud af kobber, bly, kviksølv og arsen kan skabe problemer.

Oxidative Stress in Autism: What Parents Should Know

I det hele taget, ser det ud som om omsætningen af stoffer i kroppen, metabolismen, er anderledes i autister. I en anden artikel står at personer med autisme, udskiller store mængder af dopamin, med urinen, men at dette kan reduceres med indtag af magnesium og B6-vitamin. NTere har ikke det samme problem med tab af dopamin.

Magnesium, Stress and Neuropsychiatric Disorders

Jeg syntes at det er ret interessant at rode rundt i alt det forskerne finder ud af, for det ser ud til at det stort set ikke bliver brugt til noget i praksis. Det er sørgeligt for alle de mennesker som kunne få glæde af den nye viden og de behandlingsmetoder, som kunne afledes deraf.

Mvh.
A.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 1 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]