Hallo, personer. Jeg er ReadysteadyYeti, også kendt som RSY eller Billy. Jeg er ikke fra Danmark, men jeg er fra USA. Jeg lærer dansk, og har læret dansk for to år. Min dansk må være dårligt, så jeg beklager hvis det er. Mit første sprog er engelsk, men lad os ikke tale det her. Jeg besluttet at sammenføje fordi jeg har højtfungerende autisme, og ønsker at være i en forum hvor jeg kan snakke om personlige ting, inkluderer autisme. Jeg har mange social problemer i mit liv, og har brug for hjælp i disse ting.
Jeg interesser i sprog og lingvistik, og ønsker at blive en lingvist i fremtiden. Jeg også interesser i en tv-serie der heddes Mona the Vampire (Mona er Vampyr, dansk oversættelsen), hvilken I må har ikke kendt. Det er en tv-serie for børn (ikke eftersynkroniseret i dansk), om en pige, der troes at hende er en vampyr hero, med hendes to venner Lily (Princess Giant, Princesse Kæmpe) og Charley (Zapman), og hendes kat, Fang.
Jeg er glad for at være her på denne forum, og jeg vil skrive her meget ofte. Jeg håber at blive venner med personer her på denne forum også. (:
Hej
Redaktør: Redaktør_1
Re: Hej
Hej ReadysteadyYeti,
Velkommen i FAF(Frit Autisme-Forum). Det første jeg lægger mærke til, er at du lyder som et positivt og energisk menneske. Det ville glæde mig enormt at have aktive brugere her i forum, også selvom jeg skal importere dem fra USA.
Jeg vil lige gøre opmærksom på at "aldebaran" er det brugernavn, som jeg bruger, når jeg skriver som privat person(Det er mig der ejer, administrer og skabt dette forum), men jeg skal bare behandles rimeligt, som alle andre i FAF. Jeg er meget interesseret i at formulere mig på korrekt dansk, inklusiv stavning, så de fleste tekster vil være formuleret i noget der ligner sproget, som en velformuleret dansker ville bruge det. Jeg bruger dog flere lange sætninger end de fleste ("mennesker" kan udelades her, da det er underforstået). Den letteste måde at genkende en udlænding der skriver eller taler dansk er, at de glemmer omvendt ordstilling i bisætninger. "Før jeg kom til Danmark, jeg talte engelsk".
Din tekst er let at forstå, selv om du bruger nogle andre ord, end der er tradition for i daglig tale(almindelig brugt dansk).
Det er en "regel" her i forum, som jeg vil værne om, at man ikke retter fejl i andres tekster, men mindre det er svært at forstå. Hvis du ønsker det, kan du skrive i din signatur(profilen), at vi gerne på fortælle dig om fejl i sproget. På den måde kan du lære af de rettelser, du får fra andre brugere. I øvrigt er der mange i Danmark som forstår Engelsk rimelig godt.
Jeg ved ikke om der er et forum her for sprog, men det bliver nok under Selv-udtryk » Tekster (artikler, prosa, poesi) eller Viden og verden » Andre emner. Du kan bare skrive løs og svare på andre indlæg, så finder du ud af om der dukker svar op ellers kommer jeg nok forbi igen.
Velkommen i FAF(Frit Autisme-Forum). Det første jeg lægger mærke til, er at du lyder som et positivt og energisk menneske. Det ville glæde mig enormt at have aktive brugere her i forum, også selvom jeg skal importere dem fra USA.

Jeg vil lige gøre opmærksom på at "aldebaran" er det brugernavn, som jeg bruger, når jeg skriver som privat person(Det er mig der ejer, administrer og skabt dette forum), men jeg skal bare behandles rimeligt, som alle andre i FAF. Jeg er meget interesseret i at formulere mig på korrekt dansk, inklusiv stavning, så de fleste tekster vil være formuleret i noget der ligner sproget, som en velformuleret dansker ville bruge det. Jeg bruger dog flere lange sætninger end de fleste ("mennesker" kan udelades her, da det er underforstået). Den letteste måde at genkende en udlænding der skriver eller taler dansk er, at de glemmer omvendt ordstilling i bisætninger. "Før jeg kom til Danmark, jeg talte engelsk".
Din tekst er let at forstå, selv om du bruger nogle andre ord, end der er tradition for i daglig tale(almindelig brugt dansk).
Det er en "regel" her i forum, som jeg vil værne om, at man ikke retter fejl i andres tekster, men mindre det er svært at forstå. Hvis du ønsker det, kan du skrive i din signatur(profilen), at vi gerne på fortælle dig om fejl i sproget. På den måde kan du lære af de rettelser, du får fra andre brugere. I øvrigt er der mange i Danmark som forstår Engelsk rimelig godt.
Jeg ved ikke om der er et forum her for sprog, men det bliver nok under Selv-udtryk » Tekster (artikler, prosa, poesi) eller Viden og verden » Andre emner. Du kan bare skrive løs og svare på andre indlæg, så finder du ud af om der dukker svar op ellers kommer jeg nok forbi igen.

... og jeg har mere på hjertet end fedt 

Re: Hej
Nu så jeg lige at du var interesseret i en TV-serie. Det tror jeg også, at der er mange andre der er, så jeg har lavet et nyt forum i dag som nok passer til emnet.
Viden og verden » Kendte, TV og medier
Frit Autisme-Forum er også på Facebook. Frit Autisme-Forum
Mvh.
FAF_admin(det er også mig
)
Viden og verden » Kendte, TV og medier
Frit Autisme-Forum er også på Facebook. Frit Autisme-Forum
Mvh.
FAF_admin(det er også mig

. . . og dette er så mit frie forum.
Hvis du kan li' det, så velkommen.
Hvis ikke, så lav noget bedre selv.